Моє портфоліо за тренінгом

         План вивчення теми


Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Пелип Наталя Станіславівна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ 18
Місто, село, район, область
Павлоградського р-ну
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
04-16 грудня 2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Ми те, що ми їмо
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.
Даний проект розрахований на учнів 8-го класу у межах вивчення теми «Обмін речовин та травлення» У ході реалізації проекту відбудеться ознайомлення учнів із системою органів людини, яка відповідає за перетворення харчових продуктів, що надходять в організм; розкриються енергетичні потреби організму. Учні розвиватимуть уміння порівнювати значення для здоров’я людини її енергетичних затрат у залежності від професії, уміння логічно мислити та робити відповідні висновки, сформують бережливе ставлення до особистого здоров’я та оточуючих людей.
Предмет, навчальна тема
Біологія, тема « Обмін речовин та травлення»
Основи здоровя, хімія
Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
8 клас, 13-14 років
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
 Шість 45-хвилинних уроків
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
Знати будову, функціонування, розвиток і поведінку організмів, розуміти, що будь-який організм є цілісною біологічною системою, уміти пояснювати процеси життєдіяльності , виявляти взаємозалежність організмів та їх пристосованість до умов середовища, застосовувати знання і вміння під час надання першої долікарської допомоги, вести здоровий спосіб життя, виявляти ставлення до власного і здоров’я інших людей як найвищої цінності
Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.
Учень розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи травлення;
- елементи зовнішньої будови зубів;
спостерігає та описує:
- дію ферментів слини на крохмаль;
застосовує знання для:
- профілактики захворювань зубів;
- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь
називає:
- органи травної системи;
- травні залози;
- хвороби органів травлення;
характеризує:
- функції органів травлення;
- будову та функції зубів;
- процеси ковтання, травлення, всмоктування;
- регуляцію травлення;
наводить приклади:
- ферментів;
пояснює:
- роль травних ферментів;
- роль печінки та підшлункової залози в травленні;
- значення зубів у травленні;
- значення мікрофлори кишечнику;
- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;
- причини виникнення захворювань травної системи
висловлює судження:
- щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я;
усвідомлює:
- значення профілактики захворювань травної системи;
усвідомлює значення:
- внеску вчених у  розвиток знань про травлення (І. П. Павлов, О. М. Уголєв та ін.)
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.
В учнів будуть вдосконалюватися навички:
•   З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей;
·         Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем;
·         Належна та продуктивна праця разом з іншими


Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Яких перетворень зазнає їжа,проходячи травним трактом людини?
Тематичні запитання
Яку будову та функції мають органи травної системи?які процеси травлення відбуваються в ротовій порожнині та шлунку?Як зовнішня будова зубів залежить від їхніх функцій?Як діють ферменти слині на крохмаль?Чим за будовою та функціями відрізняється тонкий кишечник від товстого? Чому печінку називають «лабораторією» організму?Чи впливає травлення та збалансоване харчування на наше здоровя?
Змістові запитання
Що таке травлення?Назвіть послідовно органи системи травлення? Чим пристінкове травлення відрізняється від порожнинного?Скільки зубів у здорової людини?Який склад має слина?
План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/Анкетування
Мозкова атака
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Використання «Асоціативного куща»
Робота з таблицями «ЗХД»

Опитувальник/тест
Таблиця «ЗХД» (Знаю; Хочу дізнатися; Дізнався)
Журнали спостережень
Записи/нотатки вчителя
Презентація основних запитань

Анкетування
Консультації
Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)

Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди, звіти
Демонстрація (захист проекту), презентація
Опитування
Робота з таблицями «ЗХД»

Підсумкове есе
Форма оцінювання публікації, презентації (продукту)
Таблиця «ЗХД»

Стислий опис оцінювання
Перед проектом (за кілька місяців до нього) sнформатики проводиться оцінювання готовності учнів до виконання проекту (рівень володіння навичками роботи з комп’ютером, пошуку інформації в мережі Інтернет, роботи з мережевими ресурсами, тощо).
На початку роботи над проектом відбувається:
  • Перегляд презентації вчителя з її наступним обговоренням (фронтальним і малими групами - «мозковий штурм»)
  • Вхідне тестування за інтернет-опитувальником для з’ясування рівня знань по темі проекту
  • Робота з таблицями «ЗХД», де учні оцінюють власні знання з предмету дослідження;
  • Ознайомлення з дослідницькими роботами, виконаними раніше, та їх оцінкою (якщо такі роботи розміщені на інтернет-блогах) з подальшим їх обговоренням у міні-групах.
Впродовж роботи над проектом:
  • Вчитель проводить консультації та проміжне оцінювання попередніх результатів;
  • Учні по мірі проходження основних етапів проектної роботи заповнюють контрольний список прогресу роботи (електронна таблиця, Google-документ);
  • Учні систематично проводять самооцінку своєї роботи, користуючись відповідними формами для оцінювання.
Наприкінці роботи над проектом:



Методичні засади
Попередні знання та навички
  • базові комп’ютерні навички (відкриття та збереження документів, набір текстів у текстовому редакторі, їх редагування та форматування, завантаження програм, робота в мережі)
  • знання основ веб-дизайну ((поняття про веб-документи та їх розмітку)
  • вміння працювати з сервісами в мережі Інтернет (пошук інформації, користування службою миттєвих повідомлень, навички створення вікі-сторінок та блогів)

Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.
Діяльність вчителя
До початку проекту
  • Переглядає основні документи Інтел щодо проектної діяльності.
  • Готує буклет про метод проектів, розробляє анкету,  створює дидактичні матеріали для учнів, матеріали для оцінювання, інструкції, матеріали для фасилітації, учительську презентацію. 
На початку проекту
  • Демонструє учням учительську презентацію, яка допоможе учням зрозуміти завдання проекту та буде прикладом презентації (як документ та як форма презентування).
  • Допомогає учням об'єднатися у групи та вибрати лідера, розподілити обов'язки, затверджує графік роботи над проектом в кожній групі.
  • Створює електронний журнал проекту.
В ході проекту
  • Консультує учнів під час роботи над проектом, відстежує роботу учнів, створює ситуацію успіху для найбільш проблемних учнів.
  • Заохочує привітальними листівками на блозі проекту та на дошці об'яв у школі.
  • Готує учнів до публічної презентації своїх робіт.
  • Наприкінці проекту
  • Проводить презентацію проекту для запрошених (школяри, батьки учнів, адміністрація закладу).
  • Підводить підсумки проекту, рефлексує разом з учнями.
Діяльність учнів
До початку проекту
  • Відповідають на запитання анкети.
  • Знайомляться з буклетом про метод проектів.
На початку проекту
  • Знайомляться з учительською презентацією.
  • Об'єднуються у групи та вибирають лідера, розподіляють обов'язки, створюють графік роботи над проектом  в кожній групі.
  • Знайомляться з формами оцінювання, інструкціями та дидактичними завданнями.
В ході проекту
  • Консультуються у вчителя.
  • Виконують завдання:
  • Знайомляться з різними джерелами інформації, вчаться її обробляти, робити висновки.
  • Створюють групові та індивідуальні роботи: буклетів, презентацій, вікі-статей, блогів.
  • Виконують творчі завдання:
·         Пишуть твір «Мій улюблений мультфільм/фільм. Що було б, якби в ньому була відсутня музика?»
·         Проводять опитування «Музика та живопис в житті людини»
·         Малюють або створюють колаж до теми проекту
  • Готуються до публічної презентації своїх робіт.
  • Запрошують на презентацію гостей.
В кінці проекту
  • Презентують усією групою свої роботи.
  • Підводять підсумки проекту.

Діяльність вчителя
До початку проекту
  • Переглядає основні документи Інтел щодо проектної діяльності.
  • Готує буклет про метод проектів, розробляє анкету,  створює дидактичні матеріали для учнів, матеріали для оцінювання, інструкції, матеріали для фасилітації, учительську презентацію. 
На початку проекту
  • Демонструє учням учительську презентацію, яка допоможе учням зрозуміти завдання проекту та буде прикладом презентації (як документ та як форма презентування).
  • Допомогає учням об'єднатися у групи та вибрати лідера, розподілити обов'язки, затверджує графік роботи над проектом в кожній групі.
  • Створює електронний журнал проекту.
В ході проекту
  • Консультує учнів під час роботи над проектом, відстежує роботу учнів, створює ситуацію успіху для найбільш проблемних учнів.
  • Заохочує привітальними листівками на блозі проекту та на дошці об'яв у школі.
  • Готує учнів до публічної презентації своїх робіт.
Наприкінці проекту
  • Проводить презентацію проекту для запрошених (школяри, батьки учнів, адміністрація закладу).
  • Підводить підсумки проекту, рефлексує разом з учнями.
Діяльність учнів
До початку проекту
  • Відповідають на запитання анкети.
  • Знайомляться з буклетом про метод проектів.
На початку проекту
  • Знайомляться з учительською презентацією.
  • Об'єднуються у групи та вибирають лідера, розподіляють обов'язки, створюють графік роботи над проектом  в кожній групі.
  • Знайомляться з формами оцінювання, інструкціями та дидактичними завданнями.
В ході проекту
  • Консультуються у вчителя.
  • Виконують завдання:
  • Знайомляться з різними джерелами інформації, вчаться її обробляти, робити висновки.
  • Створюють групові та індивідуальні роботи: буклетів, презентацій, вікі-статей, блогів.
  • Виконують творчі завдання:
·         Проводять опитування Якою зубною пастою ти користуєшся?
·         Малюють або створюють колаж до теми проекту
  • Готуються до публічної презентації своїх робіт.
В кінці проекту
  • Презентують усією групою свої роботи.
  • Підводять підсумки проекту.



Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
При об’єднанні учнів у групи запропонувати такий склад груп, при якому в групі з такими учнями обов’язково буде обдарований учень, що виступатиме в ролі консультанта; проконсультуватись з шкільним психологом на предмет психологічної сумісності таких учнів з учнями-консультантами і при потребі запропонувати учням змінити склад міні-групи;
   При розподілі учнів обов’язків межах груп звернути увагу на обов’язки у групі цих учнів та їх відповідність можливостям учня; при потребі порекомендувати посильні для таких учнів обов’язки у групі.
   Під час роботи учні отримують наперед розроблені шаблони, які допоможуть таким учням з меншими зусиллями виконати свою частку групової роботи.

Обдаровані учні
Запропонувати обдарованим учням:
  • Оцінити ставлення до власного здоровя у різних категоріях країн (розвинутих, слаборозвинутих, країн, що розвиваються)
  • Дослідити ставлення до власного здоровя людей різних вікових категорій та суспільних груп (на основі опитування чи анкетування), класифікувати отриманий матеріал
  • Розробити рекомендації по раціональному харчуванню
  • Спрогнозувати, як зміниться стан здоровя при недотриманні ідей раціонального харчування
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручники, посібники, наукова література, довідники, енциклопедії, інструкції  
Обладнання та канцтовари
Папір формату А1, Олівці , ручки, альбом
Інтернет ресурси
Корисна інформація: https://en.wikipedia.org/wiki/Sustainable_development
       https://www.bsmu.edu.ua/uk/news/digest/5667-ratsionalne-harchuvannya-%E2%80%93-zaporuka-nashogo-zdorovya
Інші ресурси
Батьки, адміністрація


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Модуль 3. Рефлексія